2010-11-26
 13:28:25

Gameday

Återigen är det dags för match. Eftersom jag normalt sett jobbar i Landsbro på fredagar fick jag helt enkelt ändra om lite och vara kvar på kontoret i Jönköping. Hade inte hunnit hem till samlingen annars, vi åker nämligen redan vid 3 eftersom vi ska till Kristianstad.

Har precis ätit en liten lunch, tog den en timma senare än vanligt, och det är som föregående dagar väldigt lugnt här på jobbet. Har exakt en timma kvar nu att jobba, sen möter jag upp Linda för en smärre promenad till hallen.

Har planerat inledningen av helgen, för övrigt. I morgon är Tobias iväg hela dagen för match borta mot Alstermo, så jag tänkte skapa en sjuk julstämning hemma. Åker till IKEA och inhandlar lite nytt julpynt, eventuellt så får Rusta sig ett besök också. Julsaker tröttnar man snabbt på så jag vill inte lägga några större pengar på dem, det är helt enkelt roligare att köpa nytt oftare.

Sen så ska jag även baka. Och det är inte lite som ska bakas vill jag lova. Herregud, jag kommer inte ha någon ork kvar efter. Lussekatter, farmorskola, puffkola, fudge, femminuterskola och knäck. Som tur är går allt godis rätt snabbt, däremot tar ju lussekatterna sin lilla tid. Nåväl, det har jag gott om i morgon. Innan jag börjar behöver jag dock inhandla alla ingredienser, så det blir en storhandling efter IKEA. Kanske besöker nya Willys på A6, såvida inte hela Jönköping får för sig att göra det i morgon.

Nu ska jag ladda för match med en kopp kaffe, en pepparkaka och en priskalkyl.

På återseende.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: