2010-11-13
 17:18:13

I keep on running

Det blev bio och middag ute efter gårdagens handbollsträning med Tobias, Linda, Niklas, Martin och Bea. Vi käkade på Chili Thai, och det var verkligen supergott. Vårrullar till förrätt, sen buffé på det. Gillar verkligen när man plockar ihop de ingredienser (råa) man själv vill ha i en skål för att sedan lämna den till en kock som wokar alltihop. Gôr gôtt! Dessutom fanns det sushi och friterad kyckling med ris. Åt givetvis lite av allt. Tog dock alldeles för mycket wok. Råkade hälla på en aning för mycket chilisås på min och Tobias wok, det var verkligen precis att det gick att äta. Sen fanns det även efterrätt i form av friterad banan, glass och en massa frukt. Efter maten vankades bio, Due Date. Den var faktiskt riktigt rolig.

Blev väckt av Tobias i morse eftersom jag var tvungen att köra honom till samlingen. Eller ja, snarare frukosten. De åt nämligen hotellfrukost innan de gav sig av till Karlskrona för bortamatch mot Hästö. Passade på att åka och storhandla när jag ändå var ute och körde, så nu är frys och kyl proppfullt. I alla fall några dagar till. Besökte även Jysk ihoppp om nya sängkläder, men de jag ville ha var givetvis slut. Inhandlade en liten plastmatta på zoo att ha utanför kattlådan så det slipper bli kattsand i hela lägenheten vareviga dag, och på Rusta blev det en dörrmatta och lite annat smått.

Väl hemma igen drog jag igång en storstädning, lämnade dock disken åt Tobias till i morgon. Jag vet ju hur mycket han älskar att diska, då ska han givetvis få göra det också. Annars har i stort sett hela dagen spenderats i soffan framför datorn. Har kollat ikapp lite på alla mina serier; CSI, Criminal Minds, One Tree Hill, The Vampire Diaries, Gossip Girl, Fridag Night Lights, Grey's Anatomy. Ja, det blev ett par timmar med andra ord.

I morgon bär det av för bortamatch nere i Eslöv. Hoppas givetvis på vinst, dock är det svårt att sia om då det är ett andralag till elitserielaget. Med andra ord vet man aldrig vilka spelare som de ställer på banan. Ovisst, men jag är optimist. På kvällen tror jag att det bli Bingolottokväll (pensionärsvarning?) med Linda och Niclas. Har dock inte förstått om jag och Linda är välkomna, eller om det är Niklas och Tobias som ska ha det själva. Återstår att se helt enkelt.

Nu ska jag göra mig lite bakad potatis, och till det serveras givetvis julmust. Är en riktig sucker for julmust. Och påskmust givetvis. Tänkte mig en efterrätt i form av fruktsallad och gammaldags gräddglass senare också, får fundera på den. Har ju en hel Paradisask i skåpet annars. Fick den och en bukett blommor av Tobias. Tydligen hade han lite dåligt samvete för det där med städningen häromdagen. Han vet precis vad som krävs den jäkeln, men söt är han ♥

So long.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: