2010-10-03
 22:14:15

Any given sunday

Bara så ni vet, inlägget kommer se konstigt ut eftersom jag skriver från iPhonen. Återigen ligger jag här i sängen en söndagkväll och våndas över att morgondagen, och de 4 efterföljande dagarna, innebär jobb och alla andra tänkbara vardagssysslor. Kan jag inte bara få en veckas semester? Ska i och för sig inte klaga, jag får vara glad som har ett bra jobb att gå till. Lördagen spenderades som tidigare nämnts i Uddevalla med två handbollsmatcher och hämtning av vinterdäck. Damerna spelade lika, herrarna vann och jag var nöjd över att få se världens goaste tjejer en (dock alltför kort) stund. På vägen hem blev det, by the way, ett stopp på McDonalds i Falköping och jag kan återigen konstatera att jag älskar allt vad snabb och ohälsosam mat heter. Varför kan inte nyttig mat vara lika gott?! Den här ångestfyllda söndagen har inneburit typ 5 timmar effektivt tittande på två CSI:NY avsnitt, två Vampire Diaries och två Grey's Anatomy. Unnade mig det med tanke på att jag var själv hemma och inte hade något annat att göra. Därutöver har jag gjort 9 (!) matlådor och tagit en liten promenad. Syftet med den var att gå och handla bröd, men väl framme vid affären insåg jag att plånboken låg kvar hemma. Mindre lustfyllt må jag säga. Hem igen och inget bröd fick jag med mig. Tobias har varit i Stockholm med laget och mött Tumba. Tyvärr blev det förlust, vilket var synd eftersom jag hade satsat pengar och tänkte bli 4000 kr rikare. Nåväl, betting är inget för mig. På vägen hem från Uddevalla igår började en jäkla lampa blinka i bilen som menar att något är fel och bilen måste in till en verkstad. Det får bli till att lämna in den i veckan och därefter är det lika bra att lägga ut den på nätet och försöka sälja den. Känns lika bra att göra det nu då den precis varit inne på verkstaden. Först måste Tobias dock byta bank och se till att vi får ett gemensamt lån, sen säljer vi "Sittochträngen" (Citroën) och införskaffar oss en helt ny Kia Ceed SW. I morgon väntar jobb, handbollsträning och mathandling. Sätter punkt där och återkommer en annan dag. Sayonara.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: