2010-10-25
 16:42:10

Carwash

Ett tag sen sist, I bloody know. Men hej, det händer som ni vet. Kan ju börja med att uppdatera er om min första match i Hallbytröjan som ägde rum igår. Vi spelade inte alls på topp och lyckades "bara" plocka med oss en poäng. Synd eftersom vi borde ha vunnit. Framför allt för att vi hade ett helt lag på bänken samtidigt som de hade två spelare. Det fina "springa sönder dem" ville sig inte riktigt igår. Min egen fysiska status är inte på topp om man säger så. Jag behöver ett tag på mig för att komma in i andra andningen, som det så fint heter. Började matchen och bytte väl egentligen ut mig själv efter 12 minuter då jag varv helt slut. Däremot funkade det bättre efter det, då fanns det i alla fall lite mer ork. Nästa match blir i helgen då vi ska besöka Höör för match mot Lågan.

Annars har det rullat på med träningar och jobb. Börjar bli lite nervös inför min kollegas två månader långa semester. Då är det tänkt att jag ska ta över mycket av hans sysslor. Fråga mig inte hur det ska gå till, men skam den som ger sig.

Hade för övrigt bästaste Jenny Alm här på besök i helgen. Alltid lika trevligt att umgås med henne och jag saknar henne jäkligt mycket sedan jag flyttade. Bor alldeles för långt från Uddevalla helt enkelt.

I morse lämnade vi in bilen ihopp om att de skulle ha lagat den tills i eftermiddag (typ nu). Dessvärre ringde de till Tobias och sa att de behöver ha den över natten eftersom något inte står riktigt rätt till. Tobias och jag är lika dåliga på bilar så när han försökte återberätta vad mekanikern sagt så blev det nåt i stil med att de troligtvis behövde byta någon rem. I mina öron låter det som en jäkligt rolig utgift på flera tusen. Vi får väl se vid 12-snåret i morgon då vi ska hämta den. Annars är planen att besöka bankenb kl 12.30 i morgon för att fixa till ett billån. Sen åker vi raka vägen till Växjö i hopp om att byta in vår nuvarande bil mot en helt ny. Hoppas, hoppas, hoppas att det inte blir några problem för jag vill verkligen ha en ny bil likt ett barn vill ha julklappar på julafton. Hur som helst jobbar jag alltså kort dag i morgon och slutar vid lunch. Gott.

Nej, nu ska jag byta om och kila iväg till träningen. Har ett rejält ömmande knä, eftersom jag lyckades slå i det i golvet under matchen igår, så jag bävar lite för träningen. Men som alltid är det bara att bita ihop.

Sayonara.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: