2010-10-30
 21:25:43

Världens bästa föräldrar

Återigen lördag och veckorna bara flyger fram. Det är skönt att veckodagarna går snabbt, men det värsta är ju att helgerna går ännu snabbare. Inte roligt alls, men bara att gilla läget helt enkelt.

Igår var det ju jobb i Jönköping eftersom vi tog Landsbro i torsdags i stället. Detta gjorde ju att jag för en gångs skull hann med en fredagsträning med goa lagkamrater. Skoj. Efter det inhandlade jag och Tobias lite mat och begav oss hem för en mysig hemmakväll framför Idol. Somnade tidigt, redan vid halv elva skulle jag tro.

Hade för övrigt en tjej här igår och kollade på bilen. Hon ville fundera tills idag och dessvärre träffade Tobias henne på A6 förut och då visade det sig att hon hade hittat en annan bil. Otur. Har två till som är intresserade  men än så länge är det inte mer än så. Hoppas det dyker upp någon snart, det är inte speciellt roligt att ha två bilar när man inte behöver mer än en. Försäkringskostnaden försvinner ju tyvärr inte när den bara står och vi vill ju gärna ha tillbaka kontanterna vi fick lägga på den nya bilen. Håll tummarna.

Idag har världens bästa föräldrar varit här och hälsat på. En tur på IKEA, A6 och en thairestaurang blev det. Fick en ny vinterjacka av mamma, vilket bara bevisar att hon är alldeles för snäll. Behövde egentligen ingen, eftersom jag redan har två, men jag hittade en jättefin och relativt billig. Toppen. Hittade dessutom en tröja, en ny vas och en bakform. Körde iväg Tobias till en av killarna i laget förut, de skulle tydligen partaja lite och det förtjänar de verkligen efter urladdningen mot Stavsten i veckan. Åkte till MAXI efter och köpte mig en Cola burk (har kommit på att det är smart, för då dricker man inte lika mycket som ur en flaska), en påse smågodis, färsk kycklingfilé och lite frukost till i morgon. Kycklingfilén ska bakfulla Tobias få laga till mig i morgon så jag kan käka det till lunch på måndag. Får se om jag får ångra det beslutet... Skämt åsido, han kan laga mat min älskling. När han vill.

I morgon väntar bortamatch mot Lågan, dvs nere i Skåne. Tråkigt att alla matcher är så långt bort, men det är bara att bita ihop. Ibland kan bussresorna bli gankska roliga. Ska i alla fall bli kul att spela, hoppas bara att min onda nacke/rygg har gett ed sig lite mer så det slipper vara så stelt.

Nu blir det en update av ipoden inför bussresan. Favoriterna ska givetvis med:
Daniel Adams-Ray - Gubben i lådan
Tinie Tempah - Written in the stars
Nelly - Just a dream
Linkin Park - Waiting for the end
Oskar Linnros - Genom eld
P!ink - Raise your glass
Hurts - Stay
James Blunt - Stay the night
The Script - For the first time

Har ett riktigt dilemma inför morgondagen. Man ska ju ställa om klockan inatt, dvs dra tillbaka klockan en timma. Det jobbiga är att jag inte vet om min iPhone ändrar sig själv. Om jag drar tillbaka den en timma innan jag somnar och den sen drar tillbaka sig själv en timma till kommer jag ju försova mig och bli en timma sen till samlingen. Jag får helt enkelt strunta i att ändra, gå upp när klockan ringer 07.15 och kolla på text-tv om den verkligen är 07.15 eller i stället 06.15. I så fall är det bara att lägga sig en timma till. Problem solved.

Avslutar kvällen med ett par avsnitt CSI.

Over and out.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: