2010-09-05
 11:31:02

Föll för grupptrycket, givetvis.


Gårdagen spenderades med Tobias på A6 köpcentrum och dessutom hann vi kika en sväng här inne i stan. Shoppingutbudet är helt klart toppen här i Jönköping. Det finns verkligen allt. Hittade en riktigt go kavaj storlek större inne på H&M som jag nog bara måste springa fram på lunchen i veckan och köpa. Och på A6 fanns givetvis en 3-butik som Tobias lurade in mig på. Han visste mycket väl att om jag väl gick in så skulle jag beställa den där förbannade telefonen som jag egentligen inte behöver. Nåväl, beställd är den och beräknas dyka upp om 4-6 veckor. Känns lite onödigt att behöva punga ut med 500 kr i månaden på ett abonnemang när jag normalt sett inte gör av med mer än max 250 kr på mobilen. Men som sagt, nu har vi ingen hemtelefon längre och Tobias ska ju byta till en iPhone 4 med 3-abonnemang (genom jobbet) så då hade det ändå blivit dyrare när jag ringer honom.

Annars mår jag lite bättre än i fredags. Är fortfarande dunderförkyld och har jäkligt ont i halsen, men febern är i alla fall borta. Ska ju egentligen träna med Hallby i morgon men tyvärr så lär jag nog få skjuta på det en dag eller två, tills halsen mår bättre. Åker nog dit i vilket fall som helst och kikar på träningen. Tobias lag tränar ändå efter så då kan jag lika gärna slå två flugor i en smäll.

Veckan som kommer innefattar jobb måndag till torsdag i Jönköping och jobb fredag i Uddevalla. Ska dit och hjälpa tjejen som tog över min tjänst att göra månadsbokslut för augusti. Åker torsdagkväll och hoppas på att jag får sova på Jenny och Bändes soffa. Måste även lämna in nycklarna till hyresvärden samt försöka få med vinterdäcken till bilen tillbaka till Jönköping. Tar nog vägen förbi Lidköping på vägen tillbaka och sover hos päronen fredag till lördag.

Veckan därefter kommer till största del spenderas i Enköping. Ska dit och hälsa på Anders och Patrik (nya kollegor) i en av fabrikerna. Hotellet är bokat men tyvärr var allt i Enköping fullbokat, så jag ska sova i Västerås som tydligen bara ligger 15-20 minuter därifrån. Måste bestämma om jag ska köra eller åka tåg. Vilket jag än väljer så kommer det ta minst 4 timmar dit. Har ingen större lust att köra så jag ska se om det är praktiskt möjligt att åka tåg till och från Enköping och sen åka buss mellan Enköping och Västerås. Jag är ju van vid buss så det är inget problem för mig. Förhoppningsvis kanske min chef ska dit samtidigt och då kan jag eventuellt åka med honom en väg. Vi får se, hur som helst ska det bli grymt med hotellfrukost ett par dagar.

Den här söndagen kommer vara som söndagar bör, det vill säga totalt förslappad. Det jag ska hinna med är att lägga in tvätten, ta en promenad, börja på en av mina nya böcker (hittade äntligen två till av Jeffery Deaver) samt laga mat. Känns lagom. Tänkte även ta en fika på balkongen i det fina vädret. Köpte nämligen riktig svartvinbärssaft på en marknad här i staden igår (det finns nog inget godare) och till det sitter ett chokladkex eller två som ett smäck.

På återseende.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: