2010-09-22
 20:59:28

Hem ljuva hem


Längtar tills helgen då jag återigen får åka hem till mamma, pappa och världens bästa lillebror. Tobias ska till Lidköping och kolla på sina juniorer, som spelar första SM steget där, och då passar jag på att åka med. Det värsta med att ha flyttat till Jönköping är dock att vi inte har någon som kan kolla till katterna när vi är borta. Vill inte lämna dem själva utan att någon matar dem två nätter så vi åker dit lördag till söndag. Synd men det är så det är. Hoppas jag hinner träffa Emelie också, det var ett tag sen nu och jag saknar henne.

Annars har veckan sprungit iväg som vanligt. Nu återstår bara en jobbdag här i Jönköping och på fredag blir det Landsbro igen. Tråkigt att åka dit varje fredag, det tar typ en timma att åka, men det positiva är att jag får träffa fler arbetskamrater. Dessutom ska jag dit på måndag igen med chefen för att träffa en av de andra "innesäljartjejerna", Marie. Hon är nämligen ledig varje fredag när jag är där.  Ska bli skoj. Annars funkar det bra på jobbet. Jag kommer in i det mer och mer och har faktiskt blivit lite hajj på att boka ordrar och kalkylera på priser. Det trodde jag inte för två veckor sedan.

Handboll har jag hunnit med att träna två gånger så här långt den här veckan. Och det känns vill jag lova. Fötter, armar, axlar och knän värker (men det visste jag ju redan innan att de skulle göra och likaså kommer de fortsätta att göra det). Bara att bita ihop, givetvis. Handbollsmässigt går det upp och ner. Här om dagen gick det hyfsat, igår gick det käpp rätt åt helvete. Missade pass, katastrofskott och allmän seghet var ett faktum. Tur att jag har chans att revanschera mig redan i morgon. Behövde nog den här kvällen till vila, jag är ju liksom inte 20 längre. I morgon ska jag dessutom ta ett sådant där käckt individuellt kort, jag som bara älskar det.

Väntar på att Tobias ska ringa och tala om hur det gick i premiärmatchen borta mot OV Helsingborg. Har letat frenetiskt på nätet efter någon form av liverapportering, men tyvärr gick jag bet. Håller tummarna för att de vann, men det är en grymt svår match. Hoppas, hoppas, hoppas!

Nu blir det sängen och nya avsnittet av One Tree Hill. Det är så sjukt spännande just nu så jag bara måste se det, trots att jag är så trött att jag hade kunnat somna på stört. tar nog med min min nya favoritglass, bananasplit (banangräddglass med chokladsås). Ni hör ju. Karaktär, verkligen.

See ya!




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: