2010-09-01
 20:26:54

iPhone 4, inte iPhone 4?


Är i valet och kvalet om jag ska beställa mig en iPhone 4 eller inte. Behöver troligtvis byta mobilabonnemang eftersom mitt studentabonnemang snart går ut, och jag antar att det inte kommer rulla på lika billigt som tidigare trots att bindningstiden går ut. Jag är ju liksom inte student längre. Dessutom har vi bestämt att vi inte ska ha någon hemtelefon längre, eftersom vi betalade 10 gånger mer i abonnemangsavgift än vad vi gjorde i samtalsavgift. Som ni märker hittar jag alla möjliga saker som talar för att jag bör skaffa ett bättre abonnemnag, typ ett fastpris (till vilket man allt som oftast får man en mobil på köpet, typ en iPhone 4). Nackdelarna är ju dock att man måste binda sig så förbaskat länge. Dessutom kan det ju hända att jag mobil på jobbet framöver, men det är inte alls säkert att jag behöver det. Så, what to do? Tobias tjatar ju givetvis att vi bara måste skaffa oss varsinn ny iPhone, men han är ju dum i huvudet när det gäller sådana saker. Vad han inte tänker på är att han för några ynka månader sen köpte en ny mobil för ett par tusen kronor. Man kan liksom vänta, men inte i herr Nordendorphs värld. Tur att han är så go', för tänka det gör han gärna först efter något är gjort. Får helt enkelt suga på den här karamellen ett litet tag till tror jag..

Första dagen på nya jobbet är i alla fall gjord. Korvstoppning på hög nivå kan man kalla det. Modellnummer hit, kvalitetsnummer dit. Jag fattar verkligen noll. Fick dock ett uppiggande och mycket uppskattat sms från nya chefen nu på kvällen. Han är verkligen supertrevlig och bra. I dag var vi bland annat och köpte kontorsmaterial till mig, och jag fick i stort sett slänga ner vad jag ville i korgen. Kändes rätt konstigt vill jag lova. Ska bli kul att forsätta inlärningen i morgon, då får jag förhoppningsvis lite bättre koll på saker och ting. På fredag blir det till att följa med till Landsbro (typ Vetlanda) där resten av arbetskollegorna sitter. Kommer att jobba där varje fredag nämligen.

Nu blir det till att kolla CSI Miami och sen ska jag faktiskt gå och lägga mig. Är sjukt trött, har ju för fasiken haft sovmorgon senaste veckan så att gå upp "tidigt" (kl 07.00) i morse var inte populärt. Andra dagen brukar ju dessutom vara ännu värre, därav anledning nummer två att lägga sig tidigt. Lyssnar ju även på en grym ljudbok, så sängen lockar desto mer.

Nu ska jag tillbringa lite mystid med min älskling som precis kom innanför dörren.






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: