2010-09-11
 00:07:09

Jönköping-Uddevalla tur och retur


Dålig uppdatering det sista. Jag är väl medveten om detta, sorry.

För att snabbt summera sista dagarna, varför inte ta hjälp av en lista. Liksom.

♦ Träning med Hallbys damer måndag och tisdag. Väldigt skoj trots en förbannat otränad kropp. Tjejerna var dessutom himla trevliga.

♦ Dryga veckan på det nya jobbet är gjord. Kommer in i det mer och mer, men som sagt, det är sjukt svårt och matematik dagarna till ända är ett faktum.

♦ Åkte till Uddevalla igår och hann fram till tjejernas match. Mindre bra insats men det är sånt som händer. Bättre att spara på krutet till elitseriepremiären på onsdag. Sov hos Jenny och avslutade kvällen med att laga smördegsinbakad fläskfilé till oss, Bände och Elin. Alltid lika gott.

♦ Spenderade den här fredagen på "gamla" jobbet i Ljungskile. Hjälpte Elin, som tog över efter mig, att göra månadsbokslut för augusti samt fixa lönerna. Åkte därefter till Lidköping för övernattning hos mamma och pappa. Har som vanligt fått grym mat, dagen till ära en gammal hederlig potatisgratäng med fläskfilé, vitlöksbröd, chilibearnaise, cola och ananascoleslaw. Mumma. Har spenderat hela kvällen i soffan framför bland annat Idol. Har även fixat två nya skivor med riktigt grymma, nya låtar till hemfärden i morgon eftermiddag. Såg dessutom precis klart första avsnittet på nya säsongen av Vampire Diaries. Så. Jävla. Bra. Sinnessjukt.

♦ I morgon blir det som sagt hemfärd och innan det ska jag ta med pappa till stan för att hälsa på farmor, pumpa däcken och fylla på spolarvätska. Vågar inte ge mig på däcken själv, är livrädd för att de ska explodera. Och att fylla på spolarvätska klarar jag själv, det är bara det att jag har lite svårt för att få upp motorhuven. Det är nämligen en liten, men ack så svårflirtad, hake som sätter käppar i hjulet. Men, jag är tjej och kan gladeligen konstatera att jag inte behöver kunna sådant utan får ta pappa till hjälp. Eller det kanske är lika dumt att säga att bilar är en killsak precis som hård träning? Finns ju en landslagsspelare (som inte ens borde nämna ordet groda med tanke på egna uttalanden för ett tag sen) som uppenbarligen tar mycket illa vid sig när man skiljer på typiska tjej- och killsaker. Extremt fjantigt, om ni frågar mig.

♦ Nu blir det ljudbok, som vanligt, innan jag somnar. Hoppas på att vakna efter kl 10 i morgon, känner att en rejäl sovmorgon vore på sin plats. Dessutom har jag goaste kattungen Leo sovandes bredvid mig. han snarkar som en hel karl.

Over and out.
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: