2010-09-03
 11:19:58

Morning sickness


Och med rubriken menar jag inte att jag är gravid, utan att jag vaknade upp snorförkyld med hosta, feber och dunderont i kroppen i morse runt femsnåret. Mådde dåligt redan igår morse när jag gick till jobbet, men det avtog under dagen så jag hoppades på att det skulle vara borta till idag. Som sagt, det snarare eskalerade. Har dessutom världens jobbigaste snor i näsan. Jag är liksom inte tät, som man brukar vara, utan jag har sjukaste rinnsnuvan. Det är verkligen som vatten som forsar ur näsan lite titt som tätt. Känslan är den samma som när man blöder näsblod. Inte det minsta roligt.

Att vara hemma sjuk från nya jobbet redan på tredje dagen är rätt ångestframkallande, minst sagt. Dock är ju saken den att jag skulle ha varit i Vetlanda och jobbat idag, och om jag skulle må ännu sämre under dagen så är det ju inte det roligaste att ta sig hem därifrån, med tanke på att det tar ca en timma dit. Hade det varit här i Jönköping som alla andra dagar så hade jag kunnat testa och i så fall gå hem om det inte fungerade, men nu vågade jag inte chansa. Är helt enkelt hemma och kurerar mig i helgen. Förhoppningsvis är i alla fall febern borta redan i morgon, förkylningen och halsontet lär jag väl få dras med ett tag till i alla fall. Oskönt.

Får bli till att titta på filmer hela dagen lång. Tänkte att jag skulle se Shutter Island en gång till. Därtill funderar jag på om man skulle se Snabba Cash igen. Eller så blir det nåt helt annat. Kanske ser jag klart på avsnitten jag har kvar av The Hills, för att sedan sätta tänderna i The City. Fjantigt, I know. Såg i alla fall Salt med Angelina Jolie härom veckan, och den var helt klart sevärd.

Vi lär höras under dagen, att ligga i soffan och underhålla mig med hjälp av datorn är nog vad jag maximalt klarar av idag.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: