2010-09-19
 21:39:25

Vecka 37


En snabb lista för att summera sista dagarna:

Onsdag-torsdag: fortsatt jobb i Enköping och hemfärd under torsdagseftermiddagen. Har aldrig varit så skönt att komma hem och framför allt att få sova i sin egen säng.

Fredag: jobb i Landsbro utanför Vetlanda. Träffade resten av mina arbetskamrater och alla är verkligen toppen. Är riktigt nöjd med mitt nya jobb, även om det fortfarande är sjukt svårt. Fick dock ett par "aha"-upplevelser under dagen då Mattias tog med mig runt i fabriken och visade hur alla lådor görs och hur de kan se ut. Väl hemma var det bara att hoppa in i duschen, byta om och fixa till sig. Middag med Tobias lag och deras flickvänner (eller tjejkompisar, alla skulle ha med sig någon) stod på programmet. Killarna fick laga mat till 60 personer och det som serverades var föga överraskande toast skagen, fläskfilé med potatisgratäng och marängswiss. Ett glas rött slank dessutom ner, jag som egentligen inte dricker det. Hur som helst var det gott och kvällen var toppen. Åkte dock hem tidigare än Tobias, som fick vara kvar och städa, eftersom jag var så sinnessjukt trött. Numera blir det nämligen uppgång senast 05.30 varje fredag då jag ska jobba i Landsbro. Phu.

Lördag: rejäl sovmorgon och därefter hände inte speciellt mycket. Allt vi orkade med var att handla mat och massa annat gott till kvällen, vi åt nämligen smördegsinbakad fläskfilé och efter det kex, ostar, färsk ananas och vindruvor. Såg dessutom nya Adam Sandler filmen Grown ups. Hur rolig som helst. En så där lättsam film som inte kräver någon högre IQ-nivå, man behöver bara skratta. Givetvis blev det nya avsnittet av Vampire Diaries också.

Söndag: återigen en smärre sovmorgon, gick egentligen inte upp förrän 13-snåret. Tycker det är sjukt gött att kunna dra ut på saker och ting på söndagar. Hann med en sväng till A6 för att kolla nya handbollsskor och knäskydd med Tobias. Hittade ett par jätte bekväma Asics som det möjligvis kan bli. Ska dock testa ett par gamla, men helt oanvända, Nike skor på träningen i morgon. Funkar de så kör jag nog på dem, de är riktigt jäkla sköna. Anledningen till att jag inte har använt dem är den att jag köpte dem när jag var korsbandsskadad, sen köpte jag ju givetvis nya när jag väl började spela igen. Jag vet, jag är störd när det gäller handbolssskor. Köper nya varje säsong men det slutar alltid med att jag använder ett par gamla i stället. Hur som helst hittade jag i vart fall ett knäskydd som jag slog till på. Ni som spelar handboll och använder knäskydd vet att Rhebands nya knäskydd är crap jämfört med den äldre modellen. Men, nu lyckades jag hitta ett av den gamla modellen på Intersport här i Jönköping. Enorm lycka vill jag lova eftersom jag var i stort behov av ett skydd. Slår jag i knät i golvet så gör det helvetiskt ont, och så kan vi ju inte ha det eftersom man slår i det ett par gånger varje match/träning.

Nu blir det sängen efter att ha käkat kex och ost med Tobias och druckit ett par klunkar Cola. Man kanske borde kolla klart på valvakan, men helt ärligt orkar jag inte. Är så jäkla ointresserad av politik egentligen, var dock helt säker på vilka jag skulle rösta på (rött givetvis, människor känns viktigare än pengar) och det verkar ju inte gå min väg idag. Dessutom är Sverigedemokraterna påväg in i riksdagen och bara det gör att jag vill gå och lägga mig. Pinsamt.

Veckan som kommer innehåller jobb, handbollsträningar, middag ute med Anders och Madde på fredag och en tripp till Lidköping lördag till söndag. Skoj.

På återseende. As usual.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: