2012-06-30
 14:25:56

Grus i maskineriet

 
Appen fungerar fortfarande inte, och med tanke på mitt obefintliga datoranvändande blir det inte mycket till uppdatering här på bloggen på grund av det. Funderar på att byta till wordpress eller blogspot, inget grus i maskineriet där inte. Får väl kolla lite på det under kvällen.
 
Sitter här mätt och belåten. Tobias tog med lunch hem från golfrestaurangen. Potatisgratäng, fläskfilé och bearnaise. Frågan är om jag får i mig mer i dag. Är sjukt mätt och min aptit är inte alls bra, får nästan tvinga i mig mat. Äta måste jag dock, annars finns inget att utfodra lillan med.
 
Nu har i alla fall lilla Thilda träffat våra familjer. Lite tråkigt att hon knappt varit vaken när de varit här, men hellre en lugn bebis än en "livlig". I alla fall så här i början medan man fortfarande anpassar sig. Hon sover fortfarande nästintill hela nätterna (peppar, peppar), så inga slutkörda föräldrar här inte. Än så länge.. 
 
Hennes garderob är snart större än min. Vi har köpt en massa kläder, mormor har köpt och igår kom farmor med ännu mer. Dessutom är nästan allt rosa. Köpstopp? Knappast. Det är ju roligare att köpa till henne än till sig själv. På tal om kläder så är det inte mycket kvar av min mage. Mycket har försvunnit på en vecka. Bara rumpan och låren som behöver slimma till sig, sen ska jag nog komma i mina gamla byxor/jeans/shorts.
 
I morgon kommer förhoppningsvis min familj hit igen. Kanske även moster och kusiner. Tobias måste jobba hela dagen så sällskap är välkommet.
 
I morgon har jag och Tobias varit tillsammans i 8 år. Kan ni fatta? ÅTTA år. Dra på trissor vad tiden går. Sinnes. Sjukt.
 
Nej, nu ska jag väcka mina två sovande bebisar. Den ena behöver byta blöja och äta, och den andra måste sluta dreggla på min axel. Ska dra med dem en sväng till Maxi. Behöver fylla på kylskåpet, och dessutom ska jag köpa en mögelost att trycks i mig ikväll ihop med ett glas vin. Äntligen! Har en flaska alkoholfritt hemma, duger fint nu när jag ammar.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: