2012-06-09
 22:19:38

Lördagkväll

Ligger i Tobias knä i soffan med Tyskland-Portugal på tv:n. Tråkig match så här långt, hade väntat mig mer. Slösurfar runt bland lite bloggar under tiden. T sover sedan maten intogs, och jag får roa mig bäst jag vill. Får docl mest parera mellan hans livliga ryckningar, undra vad han drömmer om egentligen.

Borde egentligen kolla på en av filmerna vi hyrde igår. Hade redan sett det mesta av Hemmakvälls utbud, så jag tog 3 st svenska filmer som bygger på Arne Dahls kriminalromaner. Första var riktigt bra. Tur man får ha filmerna en vecka, var och en är nämligen 3 timmar.

Kockade ihop lite grillat under kvällen. Sjukt nöjd med nya grillen, och framför allt mycket nöjd över att jag fick till en himla fin glöd. Det hör inte till vanligheterna om man säger så. Flintastek, bulgursallad, majskolvar, spett med champinjoner och lök samt kall bearnaise. Gott, men bäst var efterrätten i form av grillad banan med choklad, marshmallows och glass.

Har för tillfället en mycket trött sambo som i stort sett jobbar 6 dagar i veckan, 10 timmar om dagen. Det är dock bara att köpa när man huserar i golfbranschen och det är säsong, även om det är mindre kul att ha en sovandes sambo i soffan kl 20 varje kväll. Får trösta mig med att jag kommer ha honom hemma betydligt mer under vinterhalvåret.

Utöver vanliga jobbet ska han ju dessutom träna Borås herrar, i division 1, de kommande två åren. Räknar med att få spendera mycket tid själv med vår nya familjemedlem, men det är bara att gilla läget. Vet ju hur mycket han älskar handbollen, och utan den hade han klättrat på väggarna här hemma. Det slipper jag gärna, och lär man sig att planera så löser sig det mesta.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: