2012-06-21
 21:28:35

Om allt och ingenting

Det blev inget gymkort. Under tiden som jag loggade in hann dealen bli slutsåld. Kul. Fanns kort för 1 månad eller 6 månader som alternativ. Känns inte som någon idé med 6 månder med tanke på att jag inte vet när jag kommer kunna börja träna. Får väl bli ett kort på Friskis eller nåt så småningom. Tobias vill att vi köper hem en crosstrainer i stället. Jag hatar dock att träna på en crosstrainer, det är värre än löpning. Och dessutom tar den massa plats.
 
Över till något helt annat. Besöket hos barnmorskan gick betydligt bättre idag. Lägre blodtryck än i tisdags, och det är ju bra. Ska tillbaka nästa torsdag igen. Får väl se om det blir något med det. Förhoppningvis inte, men det är lika bra att räkna med det.
 
Låg för övrigt vaken mellan typ 4 och 7 i morse/natt. Snacka om att jag var trött när klockan ringde vid 9. Så trött att jag somnade om. Hann därför inte äta frukost, fick ta en vattenmelonbit och en islatte på stående fot. Inte optimalt men jag tog igen det med en lunch på favoritstället Salotto efter BM-besöket. Så sinnessjukt gott. Varenda gång.
 
 
Haffade även lite bebiskläder på Kappahl. Hade ingenting hemma i storlek 50, och det kändes lite dumt med tanke på att den lille förmodligen inte är så stor (vikten låg under medel på ulttraljudet förra veckan, ca 2700 g). H*n kan ju inte drunkna i sina första kläder liksom. Kommer förmodligen bli helt köpgalen sen. Finns så mycket fint, det tråkiga är ju att de växer ur det så jäkla snabbt. Ska bli skönt att veta könet i alla fall. Är förbaskat trött på att köpa neutrala färger nu.
 
 
Passade även på att handla det sista till morgondagen. Vi ska som sagt hem till Tobias chef med en massa annat folk. Först står golftävling på agendan, sen blir det knytkalas/tävlingar mm. Blir nog himla trevligt. Har ägnat kvällen åt att tärna ner en massa jordgubbar, vattenmelon och ananas till mina och Elins alkoholfria drinkar. Har även köpt en flaska alkoholfritt vin. Nu fattas bara pastasalladen som ska fixas till under morgondagen. Och med tanke på förberedelserna är jag inte sugen på någon förlossning under det närmaste 1,5 dygnet. Därefter är det fritt fram. Hoppas det kommit fram till vederbörande.
 
 
Hemma själv ikväll då T är ute och äter med kompisar. Har gottat mig med en massa fruktsallad och ska fortsätta kvällen med en långdusch.
 
Trevlig kväll.
 


Emelie

Det verkar som att Thilda inte lyssnade på sin mamma. Nu har ni iaf massa god mat att fira med när ni kommer hem! Puss på dig!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: