2012-11-30
 16:43:51

Otippad rubrik: SNÖ!

Så var den här. Den som alla har sådan hatkärlek till. Snön. Det räcker alldeles utmärkt med det som är nu, ett par centimeter. Vill inte ha meterhögt, så man får gräva fram bilen.

På tal om bil. Eftersom det är snö, och Tobias inte får vinterdäck till sin bil förrän på måndag, så har jag och Thilda varit strandsatta hemma hela dagen. Han har nämligen jobbat från 8 och kommer hem vid 18 då de har jul-REA under helgen. Såväl vagnen som bärselen låg givetvis i bilen, annars hade vi i alla fall kunnat gå ut på en promenad i det fina vädret. Nåväl, jag får köra honom i morgon bitti för jag måste ha bilen till Systembolaget och Maxi i morgon.

Förstår att jag kanske strör salt i många småbarnsföräldrars sår när jag hela tiden tjatar om hur mycket Thilda sover. Kan ju dock inte göra nåt åt det, och det är jag naturligtvis jäkligt glad för. Tror fortfarande att det kommer vända någon fång, och att även vi får vår beskärda del av vakennätter och tidiga morgnar. Hur som helst har hon sovit sinnessjuka 14 timmar i natt. Fick väcka henne för blöjbyte och pyjamas när vi skulle lägga oss, då var hon vaken en liten stund och åt, men sen gick vi inte upp förrän vid 10 idag. Dessutom tyckte hon att hon behövde ta igen sig lite ytterligare, så hon tog en 2 timmars-tupplur mellan 12 och 14 också. Har aldrig hört nåt liknande. Får fråga på BVC nästa gång om det överhuvudtaget är normalt eller om det kan vara något fel. Hon är ju redan tonåring liksom.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: